16:56 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنگاه های اقتصادی

دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به سراسر کشور ابلاغ شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در راستای تداوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال و نیز تکمیل و راه‌اندازی پروژه ‌های در دست اجرا و اولویت‌دار در سال جهش تولید ، دستورالعمل اجرایی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت سهامی خاص با سود ۱۷.۵ درصدی
نماد برتر-در پی موافقت اصولی سازمان بورس ، پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی صکوک منفعت شرکت سهامی خاص با سود ۱۷.۵ درصدی و ضمانت بانک دولتی از امروز به مدت سه روز کاری خبر داد.
عرضه صکوک منفعت ۲ هزار میلیارد ریالی
نماد برتر- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال با نماد حرم۰۳ از طریق شرکت فرابورس ایران از دوشنبه ۱۴مهر تا چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ عرضه عمومی می شود.
فروشگاه زنجیره ای شهروند هم در بورس عرضه اولیه می شود
نماد برتر-مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند با اشاره به سوق دادن این مجموعه به بازار سرمایه به عنوان اهمِ فعالیت های کارگروه های متمرکز گفت: بقا و رشد شهروند با ورود به بورس محقق می شود.
سهم ۵۴ درصدی "تملت" در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی
نماد برتر-کارنامه تامین سرمایه بانک ملت در نیمه نخست سال با ثبت تامین مالی ۹.۷ هزار میلیارد تومانی همراه شد که ۵۴ درصد از کل تامین مالی صورت گرفته در بازار سرمایه را در بر می گیرد.
قانون جیب های مرتبط در بازار سرمایه
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه صبوری و مطالعه نقش کلیدی در موفقیت دارد، گفت: سهامداران حقیقی باید در نظر داشته باشند بازار سرمایه جایی است که پول از جیب سهامداران عجول به سهامداران با حوصله و صبور منتقل می شود.
هفته مثبت نفت و فلزات
نماد برتر- می توان گفت چشم‌انداز بازار کامودیتی مثبت است، به طوری که هفته گذشته شاهد رشد ۱.۱ درصدی هر تن سرب، حدود ۳ درصدی روی و ۱.۱ درصدی آلومینیوم بودیم.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
واکنش به ادعای تخلف در مصوبه مهم شورای عالی بورس و مربوط به بانک ها
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید گفت: با توجه به حضور دو نماینده ناظر، بهتر بود درباره جزئیات با همکاران مشورت می کردند.
افزایش سرمایه از طریق «صرف سهام» روشی برای رونق موتور صنایع
نماد برتر- حسن رضایی پور: «با اجرای روش افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم، سرمایه‌گذاران از محل سود شرکت‌ها منتفع می‌شوند.»
بورس؛ راه نجات یا چاه سقوط؟
نماد برتر- این روزها در هر جمعی که حضور داشته باشید، از دورهمی‌های خانوادگی گرفته تا جمع دوستان و همکاران، «بورس» محور صحبت‌هاست، چیزی که در عمر ۵۰ ساله‌ی بورس در ایران بی‌سابقه بوده است.
تو بورس نیستی؟
نماد برتر- این روزها با هر کسی که هم صحبت می شوی بعد از حرف قیمت نان و تخم‌مرغ و گرانی دلار و خانه و ماشین می رود سراغ یک بحث تکراری و با احتیاط می پرسد: "راستی تو بورس نیستی؟" و جواب تو می تواند سرنوشت بحث را به دو سو بکشاند. بگویی هستم می‌خواهد سوال پیچت کند که چند سال است و چقدر سود کرده ای و چه کار می کنی و بگویی نه هم می‌خواهد متقاعدت کند که وارد شوی و سود کنی و پول روی پول بگذاری...
با بورسی شدن یک شبه راه صد ساله می روید؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: سهامداران واقعی باید نگرش و انتظار سود در بلندمدت را داشته باشد.
افزایش سهم خودرو از تورم کل در ۲ ماه اخیر
نماد برتر- با توجه به افزایش اخیر قیمت خودرو، یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ سهم خودرو از تورم کل با نوسان همراه بوده است، اعلام کرد: در ابتدای سال جاری سهم خودرو از تورم کل به عدد ۶.۶۳ رسیده که با توجه به افزایش قیمت آن با افزایش همراه بوده است.
خسارت کرونا به جهان حداقل ۳.۲ تریلیون دلار
نماد برتر- مرکز مطالعات ریسک دانشگاه کمبریج از احتمال خسارت ۸۲ تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهانی طی پنج سال آینده خبر داد.